זרעים מונבטים – סופר פוד לכלבים

פשתן, עדשים, זרעים וקטניות אחרים גדושים עד כדי כך בנוטריאנטים (יסודות מזון כגון ויטמינים ומינרלים) עד כדי כך שמהם יכול לצמוח צמח תמיר.  

כל זרע מכיל אצור בתוכו את כל מה שהצמח צריך בכדי לגדול ולהתפתח.

והכל נעול בפנים בתוך שכבת מגן המעוצבת לשמור על כל יסודות המזון מוגנים עד אשר הזרע מונבט ומוכן לגדילה. 

מה זה אומר? שאם נאכל ונאכיל את הכלבים בזרעים וקטניות שאינם מונבטים, אנו למעשה נעניק להם רק חלקיק קטן מהנוטריאנטים שיכולים להיספג ע"י הגוף.                                                

זרעים מונבטים מהווים את ההתחלה של השינוי הפיזי ממצב הזרע הרדום לצמח חי ונושם. 

במהלך 24 השעות הראשונות של ההנבטה, הנוטריאנטים בהם יכולים להכפיל עצמם בממוצע פי 14 פעם. נוגדי חמצון יכול להכפיל עצמם פי 10,000 פעם. אנזימים ופרוביוטיקה אפילו פי מיליונים. 

הנבטה גם מורידה את הערך הגליקמי ורמות הגלוטן ומשנה פחמימות לרכיבים פיטונוטריאנטים בעלי נעכלות גבוהה. 

מזון Carna4 הייחודי לדוגמא משתמש בזרעי עדשים אורגניים, זרעי שעורה וזרעי פשתן. 

תהליך ההנבטה פותח את הנעילה של שכבת המגן, דבר המגביר את הזמינות הביולוגית של הנוטריאנטים ברכיבים לרמות גבוהות במיוחד. 

תהליך ההנבטה גם מפעיל אנזימים רדומים, מגביר כמויות של ויטמינים ומינרלים בעוד מנטרל אנטי נוטריאנטים כגון phytic acid אשר פוגמת בספיגת נוטריאנטים. 

אז איך זרעים מונבטים עוזרים לחיות המחמד שלנו?

  • הנבטה מנטרלת אנטי נוטרינאטים – כגון phytic acid אשר לולא כך פוגמת בספיגה של יסודות מזון חיוניים ע"י מערכת העיכול. phytic acid היא מולקולה סיבית צמחית הנקשרת עם מינרלים (כגון ברזל, אבץ, מגנזיום וסידן) במערכת העיכול כך שהם עוברים דרך הגוף עם החומרים הבלתי נעכלים. דבר זה שולל יסודות מזון חיוניים מחיית המחמד. חוסמי תזונה אלה יכולים להיות מנוטרלים רק באמצעות הנבטה ולא באמצעות טחינה.  
  • הנבטה הופכת זרעים וקטניות למזינים יותר בכך שמגבירה רמות זמינות של ויטמינים, מינרלים, חומצות אמינו ונוטריאנטים אחרים.  
  • הנבטה מפעילה אנזימים רדומים ומגבירה את הפעילות שלהם פי 6. דבר ההופך פחמימות מורכבות וחלבונים לצורות פשוטות יותר בכדי להפוך את הנוטריאנטים לבעלי רמות נעכלות גבוהות יותר וקלים יותר לספיגה.  

הנה 8 יתרונות של זרעים מונבטים עבור חיית המחמד שלך

  1. להגדיל כמויות נוגדי חמצון בעד 9000% בכדי לעזור לחיית המחמד להתמודד עם מצבים בריאותיים מגוונים הנגרמים ע"י רדיקלים חופשיים הפוגמים בתאי הגוף. כאשר הזרעים מונבטים ישנה עלייה משמעותית בוויטמינים, במיוחד נוגדי חמצון טבעיים כגון ויטמין C וויטמין E. בעיקר בזרעי פשתן. נוגדי חמצון אלה נלחמים ברדיקלים חופשיים ועוזרים לשמר את המזון באופן טבעי בכך שמגנים על חומצות שומן פולי לא רוויות מפני חמצון.    
  2. זרעי פשתן מונבטים מכילים כמויות גבוהות במיוחד של חומצות שומן מסוג אומגה 3. חומצות שומן אלה הן בעלי סגולות אנטי דלקתיות ומסייעות להתמודדות עם תהליכים דלקתיים המתרחשים בגוף במצבים בריאותיים שונים.  
  3. הם מסייעים להתמודדות עם בעיות עיכול שונות ומפחיתים היווצרות גזים. תהליך ההנבטה מפעיל אנזימים צמחיים המחזקים את האנזימים המיוצרים ע"י הלבלב. דבר זה מפחית את העומס הקיים על הלבלב בייצור אנזימים, מפחית היווצרות גזים ומשפר באופן כללי את תפקוד מערכת העיכול לאורך הזמן.  
  4. מעודדים גדילת פרוביוטיקה במערכת העיכול לשמירת פעילות תקינה של המערכת. זרעים מונבטים, בעיקר פשתן, מהווים מקור טוב לפרוביוטיקה. בדיקות המעבדה הקבועות שנעשות על כל אצוות ייצור מבטיחות כי לפרוביוטיקה במזון Carna4 יש יכולת הישרדות גבוהה במיוחד עקב תהליך הייצור העדין. 
  5. זרעים מונבטים מגבירים הימצאות סיבים מסיסים המסייעים בשינוע רעלנים אל מחוץ לגוף בדרך יעילה. כאשר סיבים מסיסים זורמים דרך העורקים, הם נקשרים לכולסטרול ורעלנים אחרים ובכך מנקים אותם מהגוף.     
  6. מספקים פחות פחמימות בעלות קלוריות ריקות. 
  7. בעלי רמות גלוטן נמוכות וערך גליקמי נמוך. מתאימים במיוחד לחיות מחמד הסובלות מעודפי סוכר בדם. 
  8. מנטרלים אפלטוקסינים שהם רעלנים יוצרי סרטן הנוצרים ע"י פטריות בדגנים ורכיבי מזון אחרים. 

לסיכום, זרעים מונבטים מכילים בתוכם מגוון רחב של נוטריאנטים ויסודות מזון שבאמצעותם ניתן להפוך תזונה למלאה ומאוזנת ללא שימוש בתוספי תזונה סינטטיים. 

הטבע מספק לנו כל מה שאנחנו צריכים בכדי להעניק לחברנו את התזונה הטובה ביותר באופן טבעי כפי שאנו היינו רוצים. 

והדבר הטוב ביותר הוא שאנו לא צריכים לשבת ולהנביט בבית מלא זרעים :)זה נעשה כבר עבורנו – www.carna4.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *